Általános Szerződési Feltételek

Tartalomjegyzék

§1 Bevezető rendelkezések

Jelen Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban, mint „ÁSZF”) a MIRJAN sp. z o.o. sp. k. adja ki. A társaság adatai a következőek:

  • MIRJAN sp. z o.o. sp. k.
  • Łęka Mroczeńska 102
  • 63-604 Baranów
  • woj. Wielkopolskie
  • REGON: 146850432
  • Adószám: 30432859-2-51
  • Bank Zachodni WBK
  • Számlaszám PLN: PL 60 1090 2590 0000 0001 2412 8750
  • Számlaszám EUR: PL 61 1090 2590 0000 0001 2411 0884 SWIFT KÓD: WBKPPLPP
  • (adatok utaláshoz)
  • Telefonszám: +36306845396 Herdits Krisztián (normál díjszabással hívható)
  • Email: info@butor-mirjan24.hu
  • (a továbbiakban, mint „Értékesítő”).

Az ÁSZF célja a fogalmak meghatározása, illetve az Értékesítő, és a Fogyasztók közötti üzleti viszonyok szabályozása.

Az Értékesítőnek jogában áll esetenként a jelen ÁSZF módosítása, így már most felhívja minden Fogyasztó figyelmét, hogy az egyes vásárlások előtt a jelen ÁSZF olvasása ajánlott az Értékesítő honlapján. Ezek a módosítások az interneten való megjelenés pillanatától érvényesek és nem alkalmazhatóak a korábban megkötött szerződésekre.

A honlapon megkötött szerződésekre a szerződéskötés idején érvényben lévő ÁSZF érvényes. A honlap használatával a Fogyasztók külön jognyilatkozat nélkül elfogadják és betartják az itt felsorolt általános feltételeket, amelynek megsértéséért a kártérítés általános feltételei szerint kötelesek helytállni.

§2 Alapvető meghatározások és fogalmak

  1. A Fogyasztó olyan természetes személy, amely az Értékesítő online felületén áru vagy szolgáltatás megrendelésének szándékával jelenik meg, és aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el (a továbbiakban: Fogyasztó).
  2. Áru illetve szolgáltatásalatt az Értékesítő online áruházában megtalálható és általa értékesíteni kívánt, az áru és szolgáltatás megnevezésével, megrendelési egyedi azonosítóval és leírásával ellátott termékeket, szolgáltatásokat kell érteni.
  3. Az Értékesítő a MIRJAN sp. z o.o. sp. k., aki az általa üzemeltetett online felületen az általa készített termékeket és az ezekhez kapcsolódó szolgáltatásokat kínálja megvételre a Fogyasztók felé. (a továbbiakban: Értékesítő).
  4. Áruház: Az Értékesítő által üzemeltetett online felület, ahol az Értékesítő az áruk/szolgáltatások értékesítésének szándékával, a Fogyasztó pedig azok megvásárlásának céljával jelenik meg.

§3 Az Áruházban folytatott tevékenység

  1. Az Áruház célja egyedi bútorok és garnitúrák valamint a lakberendezéshez kapcsolódó kiegészítők, árucikkek kiskereskedelmi értékesítése és házhozszállítása a Fogyasztók részére. A termékeknél és a prospektusokban megjelenített képek, valamint színek illusztrációk, a valóságtól eltérhetnek. A szövetmintákban és a színmintákban szereplő színek árnyalatokban eltérhetnek a késztermékektől.

§4 Az Áruházban történő vásárlás

Értékesítő rendelkezik Európai Közösségi Adószámmal, így külföldi cégek ÁFA mentesen vásárolhatnak az Áruházban. Ehhez nem kell mást tennie a Fogyasztónak, mint hogy megadja közösségi adószámát. Fogyasztó büntetőjogi felelősségének tudatában, az ÁSZF elfogadásával valamint megrendelésével egyidejűleg nyilatkozik arról, hogy az általa megadott közösségi adószám használatára jogosult.

  1. Regisztráció

    Az Áruház tartalmának minden része elérhető minden Fogyasztó számára, regisztráció nélkül, így a vásárlás sincs regisztrációhoz (majd belépéshez) kötve.

    Ha azonban a Fogyasztó regisztrálni szeretne, az Áruház felületén megtalálható „Regisztráció” menüpontra kattintást követően tud, ahol a következő adatokat szükséges megadnia az Értékesítő részére:

    • Email cím
    • Jelszó
    • Név
    • Számlázási adatok
    • Telefonszám
    • Szállítási adatok, amennyiben az eltér a számlázási adatoktól.

    A regisztráció sikeréről az Értékesítő e-mailben tájékoztatja a Fogyasztót.

    Fogyasztó jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info@butor-mirjan24.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Értékesítő köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Fogyasztó adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

    A Fogyasztói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Fogyasztó a felelős. Amennyiben Fogyasztó tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni az Értékesítőt.

    Ha a Fogyasztó elfelejtette jelszavát, használja az „új jelszó kérése” funkciót. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor az Értékesítő egy új ideiglenes jelszót küld e-mailben. Kérjük ezzel lépjen be és biztonsági okokból azonnal változtassa is meg.

    Fogyasztó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

  2. Megrendelés

    A Fogyasztó megrendelést adhat le az Áruházban található termékekre. Fogyasztó a termékeket kategorizált menüpontokon belül tekintheti meg. A Fogyasztó a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, a termék nevére vagy annak képére kattintva tud tájékozódni. Fogyasztó a terméket, a termék adatlapján található „Kosárba” gombra kattintva tudja kosarába helyezni. A kosár tartalmát a Fogyasztó bármikor megtekintheti a képernyő jobb felső sarkába található „Megtekintés” gombra kattintva, illetve ha  a „Pénztár” feliratra kattint, akkor elkezdheti a megrendelést. A kosár menüben a Fogyasztónak, ha házhozszállítással kéri a terméket, akkor ki kell választania, hogy melyik településre kéri a kiszállítást. A „Pénztár” gombra kattintva a Fogyasztónak be kell jelentkeznie az Áruházba, ha pedig még nem regisztrált, akkor ezt itt megteheti. Fogyasztó választhatja a regisztráció nélküli vásárlás lehetőségét is, a „Vásárlás regisztráció nélkül” feliratra kattintva. Ha Fogyasztó kiválasztotta, hogy hogyan szeretne vásárolni, akkor a „Tovább” gombra kell kattintania.

    A megjelenő felületen a Fogyasztónak meg kell adnia a személyes adatait a megrendelés teljesítéséhez. Ha minden adatot megadott, akkor szintén a „Tovább” gombra kell kattintania, majd kiválasztani a kívánt szállítási és fizetési módot, továbbá megjegyzést is fűzhet megrendeléséhez. A Fogyasztónak lehetősége van arra, hogy az adatlapon feltüntetett lakcímétől eltérő szállítási címet jelöljön meg.

    Amennyiben a Fogyasztó mindent rendben talált a megrendelésével kapcsolatban, akkor a „Tovább” gombra kattintva egy összegző felületre jut, ahol még utoljára ellenőrizheti a megrendelését és a „Megrendelem” gombra kattintva véglegesen elküldheti azt az Értékesítő részére, mely fizetési kötelezettséget von maga után.

  3. Adatbeviteli hibák javítása

    A Fogyasztónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Értékesítő részére való elküldéséig bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (Fogyasztói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „x” gombra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

  4. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, szerződés létrejötte

     A Fogyasztó által elküldött ajánlat megérkezését az Értékesítő késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Fogyasztó részére. Az e-mail tartalmazza a Fogyasztó által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő összeget. 

    E visszaigazoló e-mail nem minősül az Értékesítő részéről a Fogyasztó által tett ajánlat elfogadásának, pusztán tájékoztatja a Fogyasztót arról, hogy a megrendelés az Értékesítőhöz beérkezett.

    Értékesítő a Fogyasztó ajánlatát külön e-mail útján fogadja el, melyben Fogyasztót tájékoztatja a szerződés létrejöttéről, a fizetés módjáról, illetve a várható szállítás idejéről. A szerződés az ajánlat Értékesítő általi elfogadásáról szóló e-mail megérkezésekor jön létre.

    Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Értékesítőtől az elküldött rendelésére vonatkozó külön visszaigazoló e-mailt.

    Ha Fogyasztó rendelését már elküldte az Értékesítő részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell az Értékesítő felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

    A megrendelés beérkezését követően az Értékesítő egyeztetés céljából e-mail útján felveszi a Fogyasztóval a kapcsolatot. 

    A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a Fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. 

    Szerződést az Áruházban kizárólag magyar nyelven lehet kötni.

  5. Fizetés

    Készpénzben, utánvéttel az áru kiszállításakor: A teljes vételárat a Fogyasztó a kiszállítást végző és az Értékesítő által megbízott fuvarozó részére fizeti meg a termék átvételekor.

    Előre utalás bankszámlára: Fogyasztó a megrendelt termékek árát banki átutalás vagy befizetés útján az Értékesítő részére köteles megfizetni az alább feltüntetett bankszámlára. A teljes vételárat a Fogyasztó a termék kiszállítását megelőzően köteles átutalni az Értékesítő részére a Kredyt Bank S.A. Filia Kępno nál vezetett SWIFT: KRDBPLPWWRA PL34 1500 2152 1221 5000 1341 0000 számú bankszámlára. A termék kiszállításának napjára az Értékesítő által egyeztetett időpontban kerül sor. Előre utalás esetén a Fogyasztó a megrendelt termékek átvételére csak az átutalás jóváírását követően jogosult.

    Fogyasztónak nincs lehetősége arra, hogy a termék fuvarozótól való átvételekor annak a vételárát bankkártyával egyenlítse ki.

  6. Számla

    Értékesítő legkésőbb a megrendelt termékeknek a Fogyasztó által történt átvételekor a kifizetés igazolására számlát ad a Fogyasztó részére.

    • A számla kiállítója minden esetben:
    • Név: MIRJAN sp. z o.o. sp. k.
    • Székhely: Łęka Mroczeńska 102. 63-611 Baranów
    • Adószám: 30432859-2-51
    • A számla 27 % áfát tartalmaz.
    • A termék átvételekor a Fogyasztó megkapja a számla eredeti példányát, ez szolgál garancia érvényesítésre is.
    • A megrendelés leadását követően a Fogyasztó elfogadja az Értékesítő vásárlási feltételeit.
  7. A termék vételára

    Az Áruházban megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon van feltüntetve. A termékek vételára tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra, mert az árak tartalmazzák a csomagolás költségét is.

    A termékek ára magyar forintban (HUF) kerül feltüntetésre.

  8. Átvétel

    Kiszállítás. A kiszállítást az Értékesítő munkatársai szervezik és végzik, melynek költségét a bútor ára tartalmazza. A szállítással kapcsolatos tudnivalók részletes ismertetését a Fogyasztó a jelen ÁSZF VI. pontban találja.

    A szállítólevél aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik.

    Ennek megfelelően az Értékesítőnek utólag, színbeli, mennyiségi és sérülésre vonatkozó reklamációt nem áll módjában elfogadni.

§5 Elállási jog

Az Áruház felületén megkötött szerződések távollevők között kötött szerződéseknek minősülnek, amelynek részletes szabályairól a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet szól.

Eladónak jogában áll a rendelést ill. bizonyos terméket törölni, a köv. esetekben: ha a termék már elfogyott a raktárkészletből, ill. ha a termék árát a szállító megváltoztatta. Az eladó köteles a vásárlót erről tájékoztatni írásban ill. telefonon keresztül.

Abban az esetben, ha a vevő már kifizette a rendelés összegét ill. egy részét, az eladó köteles visszautalni a vásárló bankszámlájára az átutalt összeget. A termékek vételárát csak bankszámlára utaljuk vissza!

  1. A Fogyasztót megillető elállási és felmondási jog

    Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a Fogyasztót a következő bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

    • A Fogyasztó az előző bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
    • a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
      • aa) a terméknek,
      • ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
      • ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
      • ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
    • a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
    • b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

    Az előző bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a Fogyasztó azon jogát, hogy az itt meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

    A Fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatás elmulasztásának jogkövetkezménye

    Ha a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a fentiekben meghatározott elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.

    Ha a vállalkozás a fentiekben meghatározott határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a Fogyasztónak a tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.

  2. A Fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

    A Fogyasztó az indokolás nélküli elállás jogát

    • a) a jelen ÁSZF e pontja végén megtalálható nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
    • b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

    A vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja a Fogyasztó számára az indokolás nélküli elállási és felmondási jog gyakorlását. Ebben az esetben a vállalkozás tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztói nyilatkozat megérkezését.

    Az indokolás nélküli elállási és felmondási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát az arra nyitva álló határidő lejárta előtt elküldi.

    A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az indokolás nélküli elállási és felmondási jogot az e pontban írtakkal összhangban gyakorolta.

  3. A vállalkozás kötelezettségei a Fogyasztó elállása vagy felmondása esetén

    Ha a Fogyasztó eláll a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

    Az elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

    Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

    Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

  4. A Fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

    Ha a Fogyasztó eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

    A Fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

    A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

    Ha a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, az elszámolás során a Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell kiszámítani. Ha azonban a Fogyasztó bizonyítja, hogy a teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

    E pont alkalmazásában a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.

  5. A Fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

    A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási és felmondási jogát

    • a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
    • b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható ingadozásától függ;
    • c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
    • d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
    • e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
    • f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
    • g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
    • h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
    • i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
    • j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
    • k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
    • l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
    • m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elálláshoz és felmondáshoz való jogát.
    • n) lapraszerelt bútoroknál, ha azt az ügyfél összeszerelte
  6. Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

    (csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

    • Címzett:
    • Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
    • Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
    • A Fogyasztó(k) neve:
    • A Fogyasztó(k) címe:
    • A Fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
    • Kelt

§6 Szállítás

A szállítást az Értékesítő munkatársai szervezik és végzik. Az Értékesítő által végzett szállítás esetén a Fogyasztó az Értékesítő munkatársainak jelenlétében köteles ellenőrizni a csomagolás sértetlenségét, és ha sérülést észlel (pl. elszakadt a fólia, megsérült a kartondoboz), azt azonnal jeleznie kell a szállítást végző munkatársak felé.

A szállításból eredő hiba esetén a sérült elem cseréjét az Értékesítő díjtalanul végzi. A termékek gyártási és szállítási feltételei termékcsoportonként eltérnek. 

A szállítás előre egyeztetett időben történik. Az Értékesítő telefonon keresztül felveszi a Fogyasztóval a kapcsolatot és mind a két félnek megfelelő szállítási időpont egyeztetésére kerül sor. Amennyiben az előre egyeztetett szállítási határidő/időpont nem tartható be, az Értékesítő telefonon keresztül ismét felveszi a Fogyasztóval a kapcsolatot.

Ha a megbeszélt időpontban a Fogyasztónak felróható okból a helyszínen nem történik meg a termék átvétele, a következő szállítás minden költsége a Fogyasztót terheli.

A házhozszállítást az Értékesítő csak akkor tudja vállalni, ha a szállítási cím tehergépkocsival (3,5 tonna, ponyva magassága: 3,7 méter) megközelíthető.

Ha a megadott szállítási cím teherautóval nem közelíthető meg (pl. lezárt útszakasz, KRESZ behajtás tiltás, stb), akkor a szállítást csak az engedélyezett terület határáig tudjuk elvégezni.

Ha a szállítási címhez történő eljutáshoz fizető területre kell a szállító járművel behajtani (Pl: Budapest I. kerület, Budai Várnegyed, fizető övezet), akkor ennek minden költsége a Fogyasztót terheli, a szállítási költségen felül ezt köteles maradéktalanul megtérítenie.

A termék árában foglalt szállítási költség nem tartalmazza a termékek emeletre történő szállításának és a termékek helyszínen való összeszerelésének, falra való felszerelésének stb. költségét! A szállítási díj minden esetben a kapuig szól. A bútor lakásba való juttatásáról a Fogyasztónak kell gondoskodnia.

Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik!

Kérjük kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli!

A vásárlónak joga van a bútort saját fuvarossal visszaküldeni, avagy igénybe venni a gyártó szállítóit, mely esetben a szerződés összegének 20 %-át köteles megfizetni

Szállítási határidők:

Általános gyártási határidők megrendelés esetén termékcsoportokra bontva:

  • Szekrénysorok: 4-5 hét
  • Ülőgarnitúrák: 4-5 hét
  • Matracok: 4-5 hét
  • Kisbútorok 4-5 hét

Előfordulhat eltérő szállítási határidő is, a gyártó alapanyag beszerzésének függvényében.

§7 Szavatosság és jótállás

A 2013. évi V. tv. (Ptk.) részletesen szabályozza a hibás teljesítés esetén alkalmazandó jogkövetkezményeket.

  1. A hibás teljesítés általános szabályai

    A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.

    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

  2. 2. Kellékszavatosság

    Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.

    Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

    • a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
    • b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

    Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

    A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

    A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

    A bíróság a jogosult kérelméhez nincs kötve, de nem kötelezhet olyan kellékszavatossági jog teljesítésére, amely ellen mindegyik fél tiltakozik.

    A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.

    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

    A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.

    A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.

    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

    Ha a szerződés alapján szolgáltatott dolog ingatlan, a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított öt év alatt évül el.

    Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

    A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

    A jogosult kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.

    A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte.

    Ha a jogosult a szavatossági igényét a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

    A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.

    Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

    Ha a dolog kicserélésére az elévülés nyugvása miatt a kellékszavatossági határidő jelentős részének eltelte után kerül sor, és ez a jogosult számára számottevő értéknövekedést eredményez, a kötelezett a gazdagodás megtérítésére tarthat igényt. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben e rendelkezést nem lehet alkalmazni.

    Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.

  3. Termékszavatosság

    Vállalkozás által Fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a Fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

    Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

    A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

    • a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
    • b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
    • c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

    Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

    A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

    A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

    A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

  4. Jótállás

    Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

    A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.

    A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

    A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

    A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

  5. Kártérítési igény

    A kötelezett köteles megtéríteni a jogosultnak a hibás teljesítésből eredő kárát, kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti.

    A hibás teljesítéssel a szolgáltatás tárgyában bekövetkezett károk megtérítését a jogosult akkor követelheti, ha kijavításnak vagy kicserélésnek nincs helye, vagy ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. E kártérítési igény a kellékszavatossági jogok érvényesítésére meghatározott határidőn belül évül el. A jogosult kártérítési igényét az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kártérítési igény elévült.

    • Fogyasztó jótállási igényét
    • az Áruház „Hibabejelentés” menüpontja alatt jelentheti be; a menüponton belül megjelenik egy űrlap, melynek kitöltésével és Értékesítőnek való elküldésével jelentheti be jótállási igényeit; vagy
    • Fogyasztó ilyen jellegű igényét a jótállási jegyen feltüntetett, Értékesítő által megadott címen is érvényesítheti.

    A Fogyasztó köteles gondoskodni a bútor Értékesítőhöz vagy az Értékesítő által feltüntetett címre való eljuttatásáról, így ennek megfelelően a szállítás költségéről is. Értékesítő a jótállási jegy és számla vagy annak másolata bemutatása ellenében tud eleget tenni jótállási kötelezettségének.

    A 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható termék esetén – ha az a helyszínen nem javítható – az el- és visszaszállításról az Értékesítő gondoskodik.

    A falra szerelhető elemek leszakadása esetén a keletkezett károkért Értékesítő felelősséget nem vállal.

§8 A Fogyasztó jogérvényesítési lehetőségei

  1. Panaszügyintézés helye

    Fogyasztó a termékkel vagy az Értékesítő tevékenységével kapcsolatos Fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

    • Levelezési cím: MIRJAN sp. z o.o. sp. k.,  Łęka Mroczeńska 102. 63-604 Baranów
    • Telefonszám: +36306845396
    • E-mail: info@butor-mirjan24.hu
  2. Panaszügyintézés módja

    Értékesítő a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az Értékesítő a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz -, vesz fel.

    Értékesítő a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

    Minden egyéb esetben az Értékesítő az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

    A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Értékesítő egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

    Értékesítő a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

    A panasz elutasítása esetén Értékesítő az elutasítás indokáról tájékoztatja a Fogyasztót.

  3. Panaszügyintézés ideje

    A reklamáció realizálódási ideje általában 4-5 hét. Értékesítő Fogyasztó által előterjesztett kifogásokat az 1. pontban megadott közvetlen elérhetőségeken munkanapokon (hétköznapokon 8:30-12:00 valamint 14:00-17:30 és szombaton 8:30- 12:00 óra között ) fogadja.

  4. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

    Amennyiben Értékesítő és Fogyasztó között esetlegesen fennálló Fogyasztói jogvita Értékesítővel való tárgyalások során nem rendeződik, a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Fogyasztó számára:

    • Panasztétel a Fogyasztóvédelmi hatóságnál,
    • Illetékes Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
    • Bírósági eljárás kezdeményezése.

    Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában Fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

§9 A tulajdonjog fenntartása

A teljes vételár kifizetéséig a termék(ek) az Értékesítő tulajdonában marad(nak).

§10 Felelősség

Fogyasztó az Áruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Értékesítő nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Értékesítő kizár minden felelősséget az Áruház használói által tanúsított magatartásért. Fogyasztó köteles gondoskodni arról, hogy az Áruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse.

A Fogyasztók által az Áruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat az Értékesítő jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében az Értékesítő jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más Értékesítők oldalaira vezetnek. Ezen Értékesítők adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Értékesítő nem vállal felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt Fogyasztó elfogadja, hogy az Áruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben az Áruház használatával összefüggő bármely tevékenység a Fogyasztó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Fogyasztót terheli a felelősség.

Amennyiben a Fogyasztó az Áruház felületén kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni az Értékesítőnek. Ha az Értékesítő a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Értékesítő és Fogyasztó között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha a Fogyasztó törli a regisztrációját, vagy ha az Értékesítő törli a Fogyasztó regisztrációját.

§11 Szerzői jogok

Az Áruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Értékesítő a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított Fogyasztója a honlapon, az Áruház, valamint az Áruház felületén  keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, az Áruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

Az Áruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy az Értékesítő előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag az Értékesítő előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, az Áruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Fogyasztónak az Áruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. Az Áruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások az Értékesítő előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A Értékesítő fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.butor-mirjan24.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, az Értékesítő által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely az Értékesítő adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre az Értékesítő külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos az Értékesítő által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével az Értékesítő adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

A Szolgáltatás igénybevételével Fogyasztó elfogadja, hogy az Értékesítő a Szolgáltatás igénybevétele során a Fogyasztó által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

§12 Egyéb rendelkezések

Az Értékesítő fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre az Áruház felületén, előzetes figyelmeztetés nélkül. 

Az Értékesítő továbbá fenntartja a jogot, hogy az Áruházat más domain-név alá helyezze át.

A falra szerelhető elemek leszakadása esetén a keletkezett károkért felelősséget nem vállalunk, kártérítési igény kizárva. 

Szerződést az Áruházban kizárólag magyar nyelven lehet kötni.

A gyártási és szállítási határidők módosulása vagy csúszása esetén az Értékesítő kártérítésre nem kötelezhető, további engedményeket nem ad.

Az Értékesítő a honlapon szereplő termékek leírásaiban szereplő esetleges hibákért, felelősséget nem vállal.

Adatvédelmi tájékoztatónkat itt olvashatja.

§13 Záró rendelkezések

  1. A jelen ÁSZF-ben fennálló jogviszonyokra a Magyar Köztársaság jogrendje vonatkozik.
  2. A szerződő felek kötelezik magukat, hogy a jelen ÁSZF-ből adódó kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos valamennyi vitájukat elsősorban megegyezés útján rendezik.
  3. A jelen ÁSZF-ből eredő a valamennyi jogvita eldöntésére felek alávetik magukat – értékhatártól függően – a Győri Járásbíróság, illetőleg a Győri Törvényszék kizárólagos illetékességének.
  4. Jelen Általános Szerződési Feltételek 2014.06.01. napjától érvényesek.