Tartalomjegyzék
- I. Általános rendelkezések
- II. Szolgáltató adatai, elérhetősége
- III. Tárhely szolgáltató adatai
- IV. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
- V. Az általános szerződési feltételek elfogadása
- VI. A vásárlás és megrendelés folyamata
- VII. Az adásvételi szerződés létrejötte
- VIII. Árak
- IX. Kiszállítás
- X. Fizetés
- XI. Fogyasztónak minősülő Vásárló elállási joga
- XII. Kellékszavatosság, termékfelelősség és jótállás
- XIII. Panaszkezelés módja
- XIV. Békéltető testület előtti eljárás:
- XV. Fogyasztóvédelmi eljárás
- XVI. Felelősség kizárása
- XVII. Vonatkozó jogszabályok jegyzéke
I. Általános rendelkezések
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) napján lépnek hatályba, amely feltételek a Bútor1.hu webáruházon (a továbbiakban: Webáruház) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatás igénybevételének a feltételire vonatkoznak. A Furniture1 Kft., mint eladó (továbbiakban: Szolgáltató) és a vásárló, mint vevő (a továbbiakban: Vásárló) között létrejövő adásvételi szerződés tartalmát – a vonatkozó jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen ÁSZF határozza meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Vásárlót és a Szolgáltatót megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
Kérem, tanulmányozza át az online vásárlás feltételeit tartalmazó ÁSZF-et, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha annak minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti önmagára tekintve.
A Furniture1 Kft. fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF módosítsa vagy kiegészítse. A módosítások, illetve kiegészítések a www.butor-mirjan24.hu internetes oldalon teszi elérhetővé, amely változások a közzétételt követően válnak hatályossá. A jelen ÁSZF bármely változása nem alkalmazandó azon megrendelésekre, amelyek az ilyen módosítás vagy kiegészítés hatálybalépése előtt kerültek leadásra, kivéve, ha jogszabály ettől eltérően rendelkezik.
II. Szolgáltató adatai, elérhetősége
A Webáruház URL címe: www.butor-mirjan24.hu
A Webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:
- Cégnév: Furniture1 Kft.
- Székhely címe: 1074 Budapest, Hutyra Ferenc u. 11-15
- Cégjegyzékszám: 01-09-270625
- Statisztikai számjel: 25359882-4791-113-01
- Adószám: 25359882-2-42
- Bankszámlaszám: 11600006 – 00000000 – 76277308
- Nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Ügyfélszolgálat elérhetőségei:
- Telefon: +36 1 323 7669 (normál díjszabású)
- E-mail: [email protected]
- Hétfő-Péntek: 08:00-18:00
- Szombat-Vasárnap: 09:00-17:00
III. Tárhely szolgáltató adatai
Név: AMAZON WEB SERVICES EMEA SOCIÉTÉ À RESPONSABILITÉ LIMITÉE
Székhely: 38 AVENUE JOHN F. KENNEDY, L-1855 LUXEMBOURG
Cégjegyzékszám: R.C.S. LUXEMBOURG : B186284
Email: [email protected]
IV. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A jelen ÁSZF a Webáruházban elérhető és megvásárolható termékek megvásárlására vonatkozik. A megjelenített termékek kizárólag online, házhoz szállítással rendelhetőek meg. A termékek adatlapján megtalálhatóak az egyes termékek leírásai, azok főbb jellemzői, illetve a termékek illusztrálására szolgáló képek. A megjelenő képek kis mértékben eltérhetnek a valóságtól, (például előfordulhat, hogy a színminta képe a valóságtól kis mértékben eltér, illetve a konyhabútor a képen látható mosogatótálcát, csaptelepet nem tartalmazza). A bútorok csak az összeszereléshez szükséges csavarokat tartalmazzák, a falra rögzítéshez szükséges tartozékokat külön kell megvásárolni. Ezek az eltérések nem minősülnek a Szolgáltató hibás teljesítésének, és ezekről az eltérésekről a rendelés visszaigazolása előtt a Szolgáltató telefonon igyekszünk egyértelmű felvilágosítást adni. Az alábbi értékesítési feltételek kerülnek alkalmazásra minden, a Szolgáltató által bármely bútornak a vevő számára történő értékesítése esetén, minden vitás esetben a jelen szerződés feltételei az irányadók.
A Webáruházban többségében olyan bútorok vannak feltüntetve, amelyeket nincsenek raktárkészleten, ezért megrendelés esetén egy munkanapon belül felvesszük Önnel a kapcsolatot telefonon, és egyeztetünk a szállítás várható időpontját illetően. A termékek bemutató oldalain található szállítási információk tájékoztató jellegűek.
V.Az általános szerződési feltételek elfogadása
A rendelés leadásával a rendelést leadó fogyasztó, illetve egyéb fogyasztónak nem minősülő Vásárló kijelenti, hogy a jelen ÁSZF, valamint az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezéseit megismerte, és kifejezetten elfogadja azokat. A Webáruházban csak a 18. életévüket betöltött személyek adhatnak le rendelést. Az ÁSZF, valamint az Adatvédelmi tájékoztató az erre mutató linkre történő kattintással érhető el, onnan letölthetőek.
VI. A vásárlás és megrendelés folyamata
A Webáruházban történő regisztráció a vásárláshoz nem szükséges. A Webáruházban regisztrált felhasználók és regisztráció nélküli látogatók közel azonos módon tudnak a termékek között böngészni és vásárolni. Az egyes elérhető termékek mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok és a termékek tájékoztató jellegű fotói is.
Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a Vásárló a „KOSÁRBA” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba tudja helyezi. A kosárba tetszőleges számú termék helyezhető el, amely önmagában még nem eredményezi az adott termék megrendelését. A kosár tartalma a menüsorban jobb oldalán fent található „kosár” ikonra kattintva megtekinthető, ahol a Vásárlók leellenőrizhetik a rendelésüket, amelyet a megrendelés véglegesítéséig módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja és mutatja a rendelés végösszegét.
A rendelési folyamat az „IRÁNY A PÉNZTÁRHOZ” gombra kattintva folytatható, ahol Vásárlóknak meg kell adniuk az adataikat, beleértve a rendeléshez szükséges személyes adataikat is. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy amennyiben a Vásárló nem adja meg a szükséges adatait, úgy nem tud rendelést leadnia Webáruházban. A Vásárló kiválaszthatja a fizetés, a kiszállítás módját, illetve lehetősége van a megjegyzés ablakban további információkat, különösen a kiszállításhoz kapcsolódó információkat közölni (pl. kit, milyen telefonszámon hívjon a futár, mikor tudja a Vásárló átvenni a megrendelt terméket stb.). Az adatok a megrendelés véglegesítéséig és beküldéséig bármikor módosíthatóak, illetve az esetleges adatbeviteli hibák a megfelelő mezőre kattintással javíthatóak.
A "MEGRENDELÉS FELADÁSA" gomb fölött található linkek segítségével az ÁSZF és az Adatvédelmi Tájékoztató megismerhető, letölthető és kinyomtatható. A megrendelés a szállítási és fizetési mód kiválasztása után, az ÁSZF és az Adatvédelmi Tájékoztató elfogadását követően, a "MEGRENDELÉS FELADÁSA" gombra kattintva véglegesíthető. A "MEGRENDELÉS FELADÁSA" gombra kattintva az Ügyfél nyilatkozata – kiválasztott termékre vonatkozó vételi ajánlata – elektronikus úton és végleges jelleggel megtettnek és a Vásárló tekintetében ajánlati kötöttséget eredményező jognyilatkozatnak tekintendő (a fogyasztónak minősülő Vásárlókat az ÁSZF és a jogszabályok szerint megillető általános elállási jogosultság fenntartása mellett).
VII.Az adásvételi szerződés létrejötte
A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. A megrendelés leadását követően a Webáruház először a megrendelés beérkezését e-mailen keresztül küldött automatikus üzenettel visszaigazolja, ami csak annak tényét rögzíti, hogy a Vásárló megrendelése a Webáruházon keresztül megérkezett a Szolgáltatóhoz, azonban ez a visszaigazolás nem minősül az ajánlat elfogadásának. Amennyiben a Vásárló azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés a Vásárló adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – a Webáruházzal e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben megrendelésétől számított 24 órán belül a Vásárló nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel a Webáruházzal a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg.
A Szolgáltató és a Vásárló közötti adásvételi szerződés a megrendelés feldolgozását követően, a Szolgáltatótól e-mailen megküldött végleges szállítási visszaigazolásának a Vásárlóhoz történő megérkezésével jön létre, (a szállítás visszaigazoló e-mail a Vásárló levelezőrendszerében történő hozzáférhetővé válásakor) amely egyedi szerződéskötésnek minősül és fizetési kötelezettséget von maga után. A végleges szállítási visszaigazolás tartalmazza, hogy a megrendelt termék várhatóan mikor érkezik be a Szolgáltató raktárába, illetve mikor kerül a Vásárlónak kiszállításra. A későbbi panaszkezelés és kommunikáció megkönnyítése érdekében javasoljuk, hogy a végleges szállítási igazolást mentse le.
A Vásárló a "MEGRENDELÉS FELADÁSA" gomb megnyomásával leadott rendelése a megrendelt termék tekintetében, adásvételi szerződés megkötésére irányuló szándékot egyértelműen kifejező és a lényeges kérdésekre kiterjedő jognyilatkozatnak számít, mely nyilatkozatához a rendelés leadásától számított 15 napig kötve marad. A Szolgáltató törekszik arra, hogy a megrendelést feldolgozza és az ajánlat elfogadását jelentő szállítási visszaigazolást mihamarabb megtegye, ugyanakkor felhívja a Vásárlók figyelmét, hogy rendkívüli esetekben (pl. ideiglenes készlethiány esetén) a visszaigazolás hosszabb időt is igényelhet. A Szolgáltatót a Vásárló által megtett megrendelés tekintetében szerződéskötési kötelezettség nem terheli, a megrendelés visszaigazolását - pl. készlethiány esetén - jogosult visszatartani, illetve megtagadni.
Amennyiben a Vásárló fogyasztónak minősül és a megrendelésének elfogadása – azaz a megrendelés elektronikus úton történő visszaigazolása – legkésőbb a megrendelés elküldését követő 2 munkanapon belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg (az adott email címen nem válik hozzáférhetővé), a fogyasztónak minősülő Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség, illetve a szerződéses kötelezettség alól (ajánlati kötöttség alóli mentesülés). A Vásárló általi megtekintés időpontjától függetlenül a megrendelés tartalmának a Vásárló által megadott e-mail címre történő visszaigazolásával az egyedi szerződés abban az esetben is létrejön, amennyiben a Szolgáltató visszaigazoló email üzenetét az ajánlati kötöttség utolsó napján elküldi a Vásárló megrendelés során megadott e-mail címére.
Az adásvételi szerződés megkötésével a Szolgáltató vállalja, hogy átadja az adásvétel tárgyát képező termékeket és lehetővé teszi, hogy a Vásárló megszerezze a termék tulajdonjogát. A Vásárló a termék átadásával válik tulajdonossá. A Szolgáltató köteles a termékeket, ideértve az azokra vonatkozó dokumentumokat átadni a Vásárlónak. A termékeket a kiszállítás időpontjában kell a Vásárló részére átadottnak tekinteni.
VIII. Árak
A Webáruházban közzétett árak ÁFÁ-val növelt bruttó árak, melyek forintban értendőek. Alapesetben Magyarország egész területén ingyenes a kiszállítás, azzal hogy a lakásba történő szállítás, valamint az emeletre történő szállításnak a megrendelés leadásakor külön feltüntetett díja van.
A Szolgáltató a Webáruházban található termékek vételárának egyoldalú – az árváltoztatás weboldalon történő megjelenítésével egyidejű – módosításának jogát a maga számára fenntartja azzal, hogy az adott rendelés Vásárló általi elküldését (MEGRENDELÉS FELADÁSA gomb megnyomását) követően a megrendelt termék vételárát a Vásárló hátrányára nem változtathatja meg. A nyilvánvalóan hibásan feltüntetett ár esetén a Szolgáltató felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést. Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül különösen: 0 Ft-os ár, kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 10000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 5000 Ft-ért kínált Áru).
Az elektronikus út alkalmazásából eredő rendszerhibákból és rendelésmódosulásokból fakadóan a Szolgáltatót, illetve a Vásárlót hátrány nem érheti, az így létrejövő többletkötelezettségek a Feleket nem terhelik. Szolgáltató, illetve a Vásárló jogosult az iménti okokból fakadóan téves, illetve hibás rendeléseket törölni, módosítani, illetve visszamondani.
IX. Kiszállítás
A Vásárló a megrendelésben megadja az áru szállításához szükséges elérhetőségeit, azaz teljes nevét, telefonszámát, az áru átadási helyének címét, e-mail-címet és a számlázási adatokat. A Vásárlónak olyan címet kell megadnia, amely címen a Vásárló, illetve a termék átvételére jogosult személy elérhető, illetve a termék átvétele biztosított. A vásárlót terheli a felelősség, hogy a megrendelés visszaigazolását kizárólag az általa a megrendelésben megnevezett személynek hozza a tudomására.
A termékek kiszállításának várható időtartamát a termékek leírása tartalmazza, azonban a szállítási határidő minden szállítási típus és átvételi mód esetén csak tájékoztató jellegű. A szállítási határidő módosulása miatt a Szolgáltató kizárja a felelősségét. A szállítás pontos időpontjáról a Szolgáltató a Vásárlót egy munkanappal a kiszállítást megelőzően telefonon értesíti. A bútorokat lapra szerelt állapotban szállítjuk. Javasoljuk, hogy ellenőrizze a termék színét és összetételét, amíg a kiszállítást végző munkatársunk a helyszínen tartózkodik. Előfordulhat, hogy a kiszállítás rajtunk kívül álló okokból (pl. útviszonyok, baleset, időjárási okok, vis major) az előzetes értesítés ellenére meghiúsul. Ilyenkor igyekszünk a Vásárlót az esetleges változásról a lehető leghamarabb tájékoztatni, és a kiszállítást a következő lehetséges időpontban ismét megkísérelni. A fogyasztó természetesen ezt nem köteles megvárni, és úgy dönthet, hogy eláll a vásárlástól. Amennyiben a Vásárló hibájából vagy a Vásárló érdekkörében felmerült ok miatt hiúsul meg a terméket kiszállítása, a Szolgáltató felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval az ismételt kiszállítás időpontjával kapcsolatban. Ha második kiszállítás is meghiúsul a Vásárló hibájából vagy a Vásárló érdekkörében felmerült ok miatt, a Szolgáltató jogosult elállni az adásvételi szerződéstől. Szolgáltató kizárja a kiszállítás késedelméből eredő felelőségét, ha kiszállítás a Vásárló érdekkörében felmerült ok miatt nem valósulhat meg.
A Szolgáltató a megrendelt terméket csak addig a pontig vállalja szállítani, ameddig a terméket szállító gépjármű szabályosan közúton el tud menni. A közvetlenül lakásba történő szállítást a Vásárló a rendelés leadásakor megrendelheti, mely szolgáltatás nem tartozik az ingyenes kiszállítás körébe. A termék kiszállítása és átadása a termék összeszerelését nem foglalja magában.
Az adásvételi szerződés megkötésével a Szolgáltató vállalja, hogy átadja az adásvétel tárgyát képező terméket és lehetővé teszi, hogy a Vásárló megszerezze a termék tulajdonjogát. A Vásárló a termék átvételével válik a termék tulajdonosává. A Szolgáltató köteles a termékeket, ideértve az azokra vonatkozó dokumentumokat átadni a Vásárlónak. A termékeket a kiszállítás időpontjában kell a Vásárló részére átadottnak tekinteni.
X. Fizetés
A Webáruházban vásárolt termékek esetén a Vásárlónak semmilyen előlegfizetési kötelezettsége nincs. Az Áfa tv. 166. § (2) bekezdése alapján a Szolgáltató számlát bocsát ki a Webáruházban történő vásárlásokról, amelyet elektronikus úton kézbesít a Vásárló megadott e-mail címére. A termék átadásával a Szolgáltató elismeri, hogy a vételárat a Vásárló teljes mértékben megfizette, és további fizetési kötelezettsége nem áll fenn a Vásárlónak nincsen,
A Webáruházban az alábbi fizetési lehetőségek közül választhatnak a Vásárlók:
- ● Készpénzes fizetés átvételkor (utánvét)
- ● Bankkártyás vagy hitelkártyás fizetés átvételkor
Készpénzes fizetés átvételkor
A Vásárlók kényelme érdekében a Szolgáltató, helyszínen történő készpénzes fizetési lehetőséget biztosít. Kérjük a Vásárlókat, hogy lehetőleg a pontos fizetendő összeget készítsék elő.
Bankkártyás fizetés átvételkor
A Vásárlók bankkártyával vagy hitelkártyával is fizethetnek a termék átvételekor. A terméket kiszállító futárunknál található kártyaolvasó, mellyel könnyedén elvégezhető a tranzakció.
XI. Fogyasztónak minősülő Vásárló elállási joga
A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletnek megfelelően a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől a termékek átvétele előtt vagy az azt követő, illetve több termék vagy több darabból álló termék vásárlása esetén az utolsó termék vagy darab átvételét követő 14 napon belül. Vásárló jogosult továbbá a szerződéskötésre vonatkozó ajánlatát is visszavonni. A Vásárló elállási szándékát a+36 1 323 7669 (normál díjszabású) információs vonalon, elektronikus levél formájában, e-mailben az [email protected]">[email protected] címre vagy a Szolgáltató székhelyére postai levélben megküldve jelentheti be. A fogyasztó az elállási jogát a jelen ÁSZF mellékletét képző elállási nyilatkozat-minta vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló úgy dönt, hogy a megjelölt, 14 napos határidőn belül az adásvételi szerződéstől eláll, ehhez elég a fent megjelölt elérhetőségek valamelyikén közölnie az elállási szándékát a Szolgáltatóval. A határidőben történt közléssel az elállás jogszerű és érvényes a fogyasztó általi egyoldalú jognyilatkozat megtételével is. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló nyilatkozatát határidőn belül elküldi.
Az elállás jogkövetkezményeként a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre. Elállás esetén a Szolgáltató a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Vásárló által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli. Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ (a termék lakásba történő szállítását), a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn a Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége.
Amennyiben a fogyasztó csak részben – csak bizonyos termékek tekintetében – áll el a szerződéstől, a Szolgáltató az elállással érintett termékek vételárát téríti vissza és az összekészítési díjat vagy szállítási díjat abban az esetben nem, ha az az elállással nem érintett további termékek vonatkozásában is felszámítandó. A Szolgáltató. mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Szolgáltatót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
Jelen esetben és a Szolgáltató gyakorlata szerint, a fogyasztónak minősülő Vásárló elállása esetén a Szolgáltató minden esetben vállalja, hogy az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül az elállással érintett terméket saját maga fuvarozza vissza, ennek a költségeit is a Szolgáltató viseli.
A fogyasztó kötelezettségei elállása esetén
Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, köteles az kiszállított terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy az Szolgáltató által az kiszállított termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az Árut a határidő lejárta előtt elküldi.
A Vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Ilyen esetben a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy egyoldalúan beszámítsa a termék értékcsökkenéséből adódó kártérítési követelését a fogyasztó vételár visszakövetelési követelésével szemben.
Elállás esetén a Vásárló a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 24. § (2) bekezdésének megfelelően.
A Vásárló nem jogosult elállni a szerződéstől a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1) bekezdésében meghatározott esetekben. Így a Vásárló nem jogosult elállni a szerződéstől: olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; olyan termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
A fogyasztónak minősülő Vásárló elállási jogáról a +36 1 323 7669 (normál díjszabású) információs vonalon kérhet további tájékoztatást.
XII.Kellékszavatosság, termékfelelősség és jótállás
A Szolgáltatót a 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet alapján a rendeletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában kötelező jótállási kötelezettség terheli (kötelező jótállás). A Szolgáltató 24 havi önkéntes jótállást biztosít a fogyasztói szerződés keretében vásárolt termékekre, kivéve, amikor a Szolgáltató ettől eltérő – egyes termékek esetében akár hosszabb időtartamú – önkéntes jótállási kötelezettséget vállal az általa közzétett tájékoztató anyagok feltételei szerint, amelynek esetében az önként vállalt jótállás időtartama nem lehet rövidebb, mint a jótállás rendeletben meghatározott kötelező időtartama.
A 151/2003 (IX.22) számú Kormányrendeletben felsorolt 10.000 Ft elérő, de 100.000 Ft- ot meg nem haladó eladási ár esetén a jótállás időtartama 1 év, 100.000 Ft-ot meghaladó, de 250.000 meg nem haladó eladási ár esetén 2 év, 250.000 Ft eladási ár feletti termékek esetében a kötelező jótállási idő 3 év, amely esetben ezen termékekre e hosszabb kötelező jótállási idő az irányadó. A Szolgáltató önként vállalt jótállási kötelezettsége a rendeletben kötelezően meghatározott időtartamot meghaladhatja, amelyről az egyes termékek adatlapján ad tájékoztatást.
A jótállási idő a termék, fogyasztónak minősülő Vásárló általi átvételének vagy a termék beüzemelésének napján kezdődik. Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló a termék átadásától számított 6 hónapon belül nem helyezi üzembe, a jótállási határidő kezdő napja a termék átadásának a napja.
A jótállás, a fogyasztónak minősülő Vásárló jogszabályból eredő szavatossági és egyéb jogait nem érinti. A kellékszavatosság, termékfelelősség és jótállás további feltételeit az alábbi linken elérhető tájékoztató megtalálja:(kattintás a garanciáról szóló rendelkezésekre)
XIII.Panaszkezelés módja
Amennyiben termék kicsomagolása után gyártási hibát vagy a szállítás során történt sérülést észlel, kérjük, fényképezze le a sérülést, és küldje el nekünk e-mailben az [email protected] e-mail címre, mi pedig igyekszünk a lehető leghamarabb orvosolni a problémát. Munkatársunk a lehető legrövidebb idő alatt, de legkésőbb 5 napon belül írásban felveszi Önnel a kapcsolatot, és ismerteti a lehetőségeket - fontos számunkra, hogy minden Vásárló elvárásainak megfeleljünk.
Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a felek a panaszról jegyzőkönyvet vesznek fel, amely a következőket tartalmazza:
- a Vásárló neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a Szolgáltató nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Vásárló aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Ha a kifogás rendezésének módja a Vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv másolatát a Vásárlónak át kell adni. Ha a Szolgáltató a Vásárló igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a Vásárlót.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
XIV. Békéltető testület előtti eljárás:
Amennyiben XIV. pont szerinti panaszkezelés nem vezet eredményre, a Vásárló jogosult a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a kérelemben megjelölt békéltető testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a Szolgáltató és a Vásárló közötti fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület eljárásának célja, hogy a fogyasztók (Vásárlók) és a gazdálkodó szervezetek, azaz a vállalkozók (Szolgáltató) között felmerült vitás ügyeket a felek között egyezséggel zárja le. Ha nem jön létre egyezség, akkor a békéltető testület a határozatával dönti el az ügyet, amelynél figyelemmel kell lennie a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítésére.
A békéltető testület – kivéve, ha a Vásárló személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében a Szolgáltató köteles a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a Szolgáltató a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét köteles biztosítani.
A békéltető testület egyezség hiányában határozatot hoz, amely érvényét tekintve azonos egy bírósági határozat hatályával és nem teljesítés esetén végrehajtási záradékkal lehet ellátni, abban az esetben, ha:
- i. a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi törvény a 36/C. § szerinti – alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
- ii. a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a 200.000,- Ft-ot, azaz kettőszázezer forintot.
A fenti eseteken túl a békéltető testület egyezség hiányában ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott
Fogyasztó panasza estén az alábbi békéltető testülethez fordulhat:
Békéltető testület neve | A békéltető testület elérhetősége | Békéltető Testület székhelye | Illetékességi terület |
---|---|---|---|
Budapest Békéltető Testület | Budapest Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/ E-mail cím: [email protected] | Budapest | Budapest |
Baranyai Vármegyei Békéltető Testület | Pécs Baranya Vármegyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422 Fax száma: (72) 507-152 Elnök: Dr. Bércesi Ferenc Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu E-mail cím: [email protected] [email protected] | Pécs | Baranya vármegyeSomogy vármegyeTolna vármegye |
Borsod-Abaúj-Zemplém Vármegyeii Békéltető Testület | Miskolc Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek); 501-871 (folyamatban lévő ügyek) Elnök: Dr. Tulipán Péter Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu E-mail cím: [email protected] | Miskolc | Borsod-Abaúj-Zemplém vármegyeHeves vármegyeNógrád vármegye |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület | Szeged Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Elnök: Dr. Horváth Károly Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu E-mail cím: [email protected] | Szeged | Békés vármegyeBács-Kiskun vármegyeCsongrád-Csanád vármegye |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület | Székesfehérvár Fejér Vármegyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Elnök: Dr. Vári Kovács József Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu E-mail cím: [email protected]; [email protected] | Székesfehérvár | Fejér vármegyeKomárom-Esztergom vármegyeVeszprém vármegye |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület | Győr Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-217 Elnök: Dr. Bagoly Beáta Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto E-mail cím: [email protected] | Győr | Győr-Moson-Sopron vármegyeVas vármegyeZala vármegye |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület | Debrecen Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745 Fax száma: (52) 500-720 Elnök: Dr. Hajnal Zsolt Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu E-mail cím: [email protected] | Debrecen | Jász-Nagykun-Szolnok vármegyeHajdú-Bihar vármegyeSzabolcs-Szatmár-Bereg vármegye |
Pest Vármegyei Békéltető Testület | Budapest Pest Vármegyei Békéltető Testület Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefonszáma: +36 1 792 7881 Elnök: Dr. Koncz Pál Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu E-mail cím: [email protected] | Budapest | Pest vármegye |
XV. Fogyasztóvédelmi eljárás
Fogyasztói panasz esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló az alábbi testületekhez fordulhat:
- Budapest Főváros Kormányhivatala
- Fogyasztóvédelmi Főosztály
- Cím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.
- Telefon: +36 1 450 2598
- E-mail cím: [email protected]
- Pest Vármegyei Kormányhivatal
- Fogyasztóvédelmi Főosztály
- Cím: 1088. Budapest, József krt. 6.
- Telefon: +36 1 459 4843
- E-mail cím: [email protected]
További elérhetőségek és bővebb információ: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
A Vásárló az itt felsorolt hatóságokhoz is fordulhat panaszával valamint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz is (www.nmhh.hu).
Az online leadott megrendelésekből adódó, a Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Vásárló közötti fogyasztói jogviták peren kívül is rendezhetők. Az ilyen peren kívüli vitarendezésre a Békéltető Testületek rendelkeznek hatáskörrel. A békéltető testület előtt folyó eljárásban a Szolgáltatót együttműködési kötelezettség terheli.
Fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez fordulni. A békéltető testületekről, illetve elérhetőségeikről bővebb információ itt található: https://bekeltetes.hu
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület:
- Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Budapesti Békéltető Testület
- Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
- Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10
- E-mail: [email protected]
- Telefon: +36 1 488 21 31
- web: www.bekeltet.bkik.huA Vásárló ezen szervezethez fordulhat a Szolgáltatóval való vitás ügyei rendezése érdekében.
- Ezen felül a Vásárlónakk a 524/2013/EU rendelet 14. cikkében foglaltaknak megfelelően lehetősége van az EU online vitarendezési platformját is igénybe venni, amit az alábbi linken érhet el:https://ec.europa.eu/odr
A szolgáltató ezúton biztosítja a Vásárlót arról, hogy az EU ezen vitarendezési platformjával együttműködik.
XVI. Felelősség kizárása
A Szolgáltató nem felelős a weboldal használatából vagy működtetéséből adódó károkért, vagy az alábbi esetek bármelyikéért, adódjon az bármilyen okból: az interneten küldött és/vagy fogadott adat meg nem érkezése; az internethálózat jelen szerződésteljesítését megakadályozó működési hibái; a fogadó készülékek vagy kommunikációs vonalak meghibásodása, bármely tartalom vagy adat elvesztése; bármely szoftver vagy weboldal meghibásodása; programhibák, rendkívüli események következményei vagy technikai hibák; ideértve a vis majort; valamint a vevő internetszolgáltatójának díjait is.
Szolgáltató továbbá minden felelősségét kizárja a termék megrendelése vonatkozásában létrejövő szerződéssel, annak teljesítésével és minden körülményével, valamint a termékek használatával összefüggésben felmerülő valamennyi közvetlen, közvetett, következményi és bármilyen egyéb kárért, kivéve azokért melyeket érintően a felelősség kizárása a jogszabályok alapján semmis.
XVII. Vonatkozó jogszabályok jegyzéke
- • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
- • A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet